dilluns, 29 de febrer del 2016

La “Tempesta perfecte”... per nosaltres !!!

De neu no n' he trepitjat, però si he trobat el Ieti del Montnegre
Cap de setmana amb força aigua, neu a dojo i fred, com vaticinaven els meteoròlegs de torn. Encara així, els bojos per la bici fins l’ últim moment hem tingut l’ esperança de que acabaríem fent sortida, ni que fos per matar el cuc.
Després d’ un dissabte molt inestable, amb força pluja i seguint les noticies pendents de les prediccions pel diumenge, ens trobem que de cop i volta, cap a les 7 – 2/4 de 8 del matí, deixa de ploure i poc a poc es van obrint clarianes, i jo, com a bon “cargol”, no perdo el temps i sense pensar-ho dues vegades agafo la bici i prenc camí cap el Montnegre. La nit abans diuen per la tele que hi ha nevat i decideixo anar-hi a “trepitjar” una mica de neu, aquest cop en solitari.
Vaig riera Sobirans amunt cap a Lourdes i a Collsacreu per Can Colomer per pujar a Sant Martí pel GR-83, sense complicar-me la vida, dons les pluges han estat intenses i tant camins com corriols han de estar tous i malmesos.
Ja al GR-83, just abans d’ arribar a Cal Paraire mirant al cel veig que el Montnegre esta cobert de banda a banda per uns núvols d’ aigua, i en canvi, per la banda esquerra de la serralada fins on s’ em perd la vista, cada cop s’ obren més clarianes. S’ imposa el seny i decideixo canviar el recorregut i anar a fer un tomb fins el Coll Butí i baixar a Olzinelles pel corriol dels arbres caiguts.
L’ esforç es considerable a les pujades, dons hi ha força fanguer i bassals, però amb un grip fantàstic a les baixades que feia força mesos que no podia gaudir.
D’ Olzinelles pujo a Can Puigdemir i l’ hípica de Can Virgili per un corriol, el mateix que vam fer de baixada la passada Bikegorguina, i baixo cap a Vallgorguina per pujar al Parent Rost per Can Plana. Aquest cop, baixo a Lourdes per Can Mora, des d’ allà cap a Arenys de Munt per la riera Sobirans, on faig una aturada per fer una “terrasseta” amb el Ramón, en Navarra i un bon grup de companys de Muntbikes que han anat a fer una proba de bicis de carretera amb frens de disc i canvi electrònic, gentilesa de Giant.
He acabat fent uns 33 km i 1060 de desnivell força distrets, tot per camins i corriols ja força coneguts, però que han estat un regal, dons després de les expectatives meteorològiques tant pessimistes, al final he acabat fent una sortida diumengera en tota regla... lo dit, una tempesta perfecte, però per nosaltres !!!