dilluns, 22 de febrer del 2016

Menhir de Can Freginals

Després de la sortida “Estiu Blau” de diumenge passat, i després d’ una setmana de recuperació física, aquest hem pujat una mica el llistó... i ha anat bé, encara que a un ritme inferior a l’ habitual, hem fet una sortida clàssica, inclús diria que trencacames en alguns punts.

Fa uns quatre anys, en plena efervescència exploradora ( feia poc temps que tenia el navegador ), en Gabriel em va passar una revista que tracte temes del Montnegre i el Corredor on hi havia un article parlant de la troballa casual d’ un menhir en molt bon estat per la zona de Can Freginals, al terme de Vilalba Sasserra. Vaig estar buscant per internet la manera d’ anar-hi amb bici, però es clar, era una troballa molt recent i encara no hi havia res documentat ni hi havia tracks penjats. El tema es va refredar i no en vam parlar més... fins que ara fa un mes, preparant una sortida amb l’ idea de fer algun recorregut diferent, em va tornar a vindre al cap el menhir perdut. Ja havia passat força temps i ben segur que més d’ un ja hauria penjat algun track... i així ha estat, no em va costar gens trobar-ne un parell de gent que hi havia anat a peu. La meva sorpresa va ser que està situat en un punt on hi hem passat ben a prop un grapat de cops, quan hem anat a fer els corriols de la riera de l’ Illa i la Serra d’ en Benet.

Aquell dia hi vaig anar en solitari fent un recorregut variat i exigent ( enllaç al Wikiloc ), i aquest diumenge proposo a l’ Àngel i en Gabriel anar-hi.

Anem amb un ritme tranquil direcció Creu de Rupit, però ens desviem per Can Jaume Alzina cap a Can Quel i la Casanova d’ en Pibernat, on anem pel camí de la Figuerassa fins l’ ex-corriol de la Serra de les Mules, pugem fins enllaçar amb el GR-92 i baixem passant pel Trull i la Plana de Baix.

Deixem el GR per anar planejant per la Serra d’ en Benet i fer uns corriols força distrets que baixen fins la plana de l’ Illa, i continuen fins enllaçar amb un de pujada que s’ ha de fer a peu un curt tram fins el menhir, objectiu principal del dia.

Un parell de fotos i prenem el camí de tornada per la via més ràpida possible, dons dissabte va ser l’ aniversari d’ en Gabriel i hi ha convidada. Ho fem pujant pels corriols de la riera de l’ Illa fins la Plana de Baix, corriols sense pendents fortes, però força tècnics, xaragallats i pedregosos.

Enllacem amb el GR-92 al mateix punt on l’ hem deixat a l’ anada i fem la tornada per la mateixa via a l’ inversa, pel Trull, Serra de les Mules, camí de la Figuerassa, Casanova d’ en Pibernat, Parent Rost, Lourdes per Can Colomer i Arenys de Munt.

Hi ha convidada d’ en Gabriel, i la fem seguint la tradició de molts ciclistes, que nosaltres habitualment no fem,  fent una cerveseta al sol en una de les terrasses de la plaça per rematar la sortida.

Hem acabat fent uns 32 km i uns 950 de desnivell força distrets, amb escalades, corriols, trams a peu... hi ha hagut de tot i bo !!!

Track al Wikiloc i Cicloide:

Powered by Wikiloc

Sortida del 21 de febrer del 2016

1. Fray Borja del Buen Torrente22 de febrer del 2016, a les 20:47

Amonestación al gurú: espero que con esta foto con cuerpo serrano del surfista que me has publicado, no se nos inunde el blog con propuesta deshonestas y pecaminosas. Vade retro, Satanás (aunque me has dejado muy favorecido, la verdad). Podéis ir en paz.

1. El dia que inventin la sotana-jacket repetirem foto !!!