dilluns, 14 de desembre del 2015

Collsacreu - Can Vives de la Cortada – Sant Iscle

Sortida rodadora, avui sense allunyar-nos gaire d’ Arenys de Munt dons, encara que sense tindre que estar cronometrant la sortida, per diferents motius hi ha coincidència en que toca tornar a una hora prudent, pel que, avui el Gabriel, Àngel, Pere i jo, decidim improvisar-ne una a prop de casa majoritàriament rodadora.

Hem anat riera Sobirans amunt fins Lourdes, on hem pres el camí de Can Colomer que puja a Collsacreu, GR-83 direcció Montnegre desviant-nos un moment pel camí que voreja el menhir de Collsacreu, pla de les Bruixes, pla de Forcs i Cal Paraire, on deixem la pista principal per fer el corriol que enllaça amb Can Vives de la Cortada.

Decidim prendre el GR-5 de baixada cap a Sant Iscle de Vallalta i, just abans d’ arribar, com el que ens tira un “mall d’ull”, comencen els contratemps en forma de punxades, una darrera l’ altre, primer en Pere, i després l’ Àngel, contratemps que solventem sense més, i seguim la nostra marxa, ara cap a Can Ginebre.

Fem un molt curt tram de carretera fins la zona industrial de Sant Iscle, amb conat d’ ensigalada inclosa quan hem pres el camí d’ un tallafocs confonent-lo amb un dels que pugen cap a la Creu de Canet, camí que si prenem just abans d’ arribar a la zona industrial de Sant Iscle, ara sense complicacions dons, com d’ altres, hi ha passat la màquina traient molta pedra i aplanat xaragalls. Reconec que pel que transiti amb vehicle motoritzar està perfecte, però pels que ens agrada gaudir de camins i corriols més tècnics ara es un camí més, per fer-lo d’ enllaç a altres més variats.

Ja a dalt, ben a prop de la Creu de Canet, prenem el camí de tornada Cap a Arenys de Munt desviant-nos per algun corriolet dels que van paral.lels a la pista principal per fer la tornada més variada, baixem cap a Can Sala de Dalt, Ca l’ Amar de la Torre, i entrem avui a Arenys de Munt per Can Maiol de la Torre, on donem la sortida per finiquitada.

Hem acabat fent uns 27 kilòmetres i 860 de desnivell sense cap complicació tècnica i molt rodadora. Diguem que ha estat una sortida “aeròbica”, per suar i agafar fons però sense accelerades explosives.