dilluns, 28 de setembre del 2015

Camins del Montnegre i Olzinelles

Després del lapsus estiuenc on, encara que tots hem anat fent les nostres sortides en bici, uns més que altres, i on el blog s’ ha mantingut viu gràcies a la magnífica narrativa del company Gabriel, àlies Frai Borja del Torrente Bueno en la llengua de Cervantes, prenc el relleu aquesta setmana per publicar la sortida d’ aquest diumenge, amb molta més brevetat i sense tanta imaginació.

No crec que pugui publicar cada setmana, dons per diverses circumstàncies que no venen al cas no ho podré fer, però ben segur que entre uns i altres continuarem explicant les sortides diumengeres.

Dit això, aquest diumenge, dia d’ eleccions on ens juguem gran part del nostre futur, al punt de trobada en Ramón, Pere, Manel i jo, hem anat a fer un recorregut rodador, llarg i trencacames pel Montnegre i Olzinelles, seguint íntegrament el recorregut que vaig fer en solitari el passat 31 de maig.

Hem anat riera Sobirans amunt fins Lourdes i pujat a Collsacreu per Can Colomer, hem pres el GR-83 cap el Coll Senís i Cal Paraire, on hem coincidit amb una bona representació de la gent de “a les 8 a la font” que anaven cap a Sant Martí de Montnegre. Hem baixat cap a la riera de Montnegre per Can Terrades i Ca n’ Arabia... Montnegre en estat pur.

Després de travessar la riera, ens enfilem amunt fins la pista que puja de Can Vilardell fins Sant Martí de Montnegre, la prenem però la deixem pocs metres més amunt per continuar pujant, ara per un camí més pedregós però sense complicacions, fins la Collada de Bassots, dalt del turó de Ginestar.

Anem cap el Turó de la Vila-rasa on fem una aturada per avituallar-nos, abans de fer un descens de 600-700 metres força complicat per la Carena de les Gatelledes per un camí amb un desnivell considerable i terreny força sec on els frens han tret fum.

Ja avall, tornem a pujar ara cap a la part alta de l’ urbanització Can Batlló-Vilardell, coll de Vilardell i el Suro dels Músics, ja per sobre d’ Olzinelles, on després de baixar a Quatre Camins, hem anat a fer el corriol del arbres caiguts abans de baixar a Olzinelles per Ca l’ Alzina Vell.

Planejada pel bosc de ribera de la riera d’ Olzinelles fins el camí que puja des de Can Valls i els forns de pega cap a Can Puigdemir, pujada que fem a un bon ritme, i fem el corriolet que du a l’ hìpica de Can Virgili.

Fem el descens per pista fins Vallgorguina on, amb una bona kilometrada i més de 1200 de desnivell acumulats, decidim anar a cremar les naus pujant per Can Plana fins el Parent Rost. Després del puja-baixa acumulat, alguns ja anem amb la reserva, però pugem sense complicacions, i ja a dalt, anem cap a Arenys de Munt seguint el GR-83 fins Collsacreu, baixem a Lourdes pel camí de la cadena ( Can Colomer ) i riera Sobirans avall fins el poble, on donem la sortida per finiquitada.

Bé, finalment hem fet uns 44 kilòmetres i una mica més de 1400 metres de desnivell per un recorregut força rodador, trencacames dons ha estat un constant puja-baixa, i tot el recorregut amb un paisatge espectacular, al cor del Montnegre més propi del Pirineu, i unes vistes espectaculars del Montseny, Montsoriu i el Vallès.