dimarts, 14 de juliol del 2015

Corriols pels voltants del GR-83 i Can Bruguera

Font de la Moreneta
A l’ espera de la publicació del full parroquial de la sortida d’ aquest diumenge de la congregació, avanço la meva de dissabte tarda en solitari, marcada per l’ odissea de diumenge passat a les Llobateres... ho vaig passar tant malament, inclús físicament m’ en he sentit tota la setmana, que decideixo canviar els horaris de sortida mentre duri aquesta calor. Ho faig dissabte tarda a partir de les cinc, quan sembla que les temperatures ja no han d’ apretar tant, i mirant de fer un recorregut lo més ombrívol possible.

I m’ ha sortit bé, dons he fet un bon recorregut mixt, dels que a mi més m’ agraden, combinant bones pujades, pista rodadora i una bona dosi de corriols.

L’ objectiu era anar a fer els corriols que ja vam fer no fa gaire temps pels voltants del GR-83, Can Bruguera i Sant Martí de Mata, magnífics, encara que amb el terreny tant sec hi havia un punt de perill.

Hi he anat per Lourdes i pujat al Corral d’ en Forn pel torrent de Milans, on he anat a buscar un dels corriols que enllacen amb Can Cintet de Rupit. Des d’ allà he pres el GR-83 direcció Mataró, a una bona velocitat, fins passat el Coll Pallarès, desviant-me a la dreta per començar a fer una bona corriolada que m’ ha dut fins la Font de la Moreneta, just per sota de Can Bruguera, tota l’ estona pel ben mig del bosc.

Primera aturada a la font on comprovo que la temperatura poc a poc va baixant, dels 29º a Arenys de Munt quan he començat a pedalar a 26º a la font. Això m’ alleuja, ja que tinc molt present el que va passar diumenge passat i no m’ agradaria tornar a patir una experiència semblant.

Pujo a Can Bruguera i vaig a fer la segona tanda de corriols, boníssims, i que em duen a sobre de Sant Martí de Mata. Acabats els corriols, satisfet del que estic fent i sense contratemps, tinc que decidir per on torno... fins ara ha estat un continu puja-baixa que poc a poc ha anar desgastant-me i prenc el GR-83, ara en direcció contraria a l’ anada, per tornar a la Creu de Rupit, però abans d’ arribar al Pla de Can Xerrac decideixo prendre el camí que creua i baixa cap a Llavaneres pel torrent de Can Catà per un descens força distret.

Ja a la part alta de Llavaneres la meva intenció es tornar al GR-83 pujant per Santa Mònica, però con que no tinc ganes de baixar fins el centre del poble per tornar a pujar un altre cop, improviso una drecera pujant fins el cementiri, però un cop a dalt m’ equivoco de camí i agafo el Camí Fondo, que em du directament fins el Coll Pallarès, però per una pujada llarga ( uns 2 km ), no molt dura, però constant i sense descans fins dalt.

Al Coll Pallarès faig un altre aturada abans de prendre el GR-83 per, ara si, fer el camí de tornada per la via ràpida cap a la Creu de Rupit i Lourdes passant per la font de l’ Aigua Roja i el Torrent de Milans.

De Lourdes cap a Arenys d Munt per la Riera Sobirans i cap a casa.

He acabat fent uns 36 km, més de 1100 de desnivell, i deu ni do la pendent mitja, d’ un 7,23%, per un recorregut dels que m’ agraden, variat, amb una molt bona combinació de pistes per rodar, camins més ò menys tècnics, força corriols i algunes bones rampes per suar la gota gorda.