dilluns, 15 de juny del 2015

Corriols Transcorredor 2015, 2ª part

Després d’ una setmana on físicament alguns membres del grup no estem precisament per tirar cohets, més ò menys consensuat a través del xat del blog decidim fer una sortida de “pau i herba”, i això semblava quan al punt de trobada ens hem juntat una bona colla, en Gabriel, Ramón, Manel, Navarra, Àngel, Pere, Ferran i jo.

Pujant a la Creu de Rupit, ja es començava a intuir que això al final no acabaria sent el que estava previst dons, precisament per això, con que no hi ha res previst, la gent es comença a preguntar on anirem mirant-me de reüll, esperant alguna resposta. Jo veig que els meus problemes d’esquena i cama pràcticament no es manifesten, pel que proposo anar fins l’ alzina de Can Ferrerons, aquest tram molt rodador i gens complicat... de pau i herba, i a partir d’ aquí fer els corriols inicials de la passada Transcorredor que no vam fer fa tres setmanes, en principi sobre el paper gens complicats, encara que hi ha una part que no els coneixem i no sabem el que trobarem.

Grata sorpresa dons han resultat boníssims, els hem gaudit força, encara que, i ja saben que per aquestes dates es un clàssic, les romegueres fan una mica la guitza en alguns punts. Els corriols, en la línea dels que hi ha per aquesta zona, i amb un bon grapat de possibilitats dons constantment hi ha encreuaments on es pot triar l’ opció que més vingui de gust...una bona troballa.

A aquestes alçades està clar que de pau, res de res, i que d’ herba, tampoc... algú se l’ ha fotut i no l’ ha compartit !!!

Aturada a les Planes del Castell Vell on decidim prendre el camí de tornada pels camins i corriols paral.lels a la pista que puja al Corredor des del Coll de Can Bordoi, passant per Can Guinart i el Puig Aguilar on, per horari, en Gabriel, Àngel, Pere i Manel continuen pel GR-92 direcció Corredor, amb visita inclosa al Mirador del Grèbol, i des d’ allà tornada cap a Arenys de Munt. La resta, en Ramón, Ferran, Navarra i jo volem baixar al camí del pou de glaç de Canyamars pel corriol paral.lel a la pujada de la mort, encara que improvisant per alguna trialera desconeguda... i complicada... tant, que pràcticament hem tingut que fer-la tota a peu per un tram llarg força vertical, ple de roques, xaragalls i rels... ideal per la meva hernia discal !!!

Passada la zona d’ escalada, prenem el corriol de la pujada de la mort esquivant les romegueres al tram final improvisant els últims metres abans d’ arribar al camí del pou de glaç, tram que recomanem no fer-lo, dons vam acabar passant per una finca particular especialment senyalitzada amb un prohibit el pas i on per sort no vam trobar a ningú. Recomano rematar la baixada passant pel camí que porta a l’ església de Canyamars per no tindre problemes ( http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=9144039)

Ja al pou de glaç, aquí si pujada de “pau i herba” pel camí del mig fins la Creu de Rupit, xino xano fent-la petar per fer-la més distreta, on trobem “overbooking” de mossos d’ esquadra suposo que fent alguna mena de control als motoristes que ronden aquest punt estratègic.

Descens pel corriol de Can Cintet de Rupit i Torrent de la Milans fins Lourdes i Riera Sobirans avall cap a Arenys de Munt, on trobem al Gabriel ja canviat fent les compres de rigor abans de marxar al seu barri, a Torrentbó.

Hem acabat fent uns 41 km i 1200 de desnivell, sense pau, sense herba, i sense fotos, però amb una bona dosi de corriols a partir de Can Ferrerons.