dijous, 16 d’abril del 2015

Torrassa del Moro i Ratonero ... la mare de tots els corriols !!!

Que bo que és... sens dubte, el millor !!!

No ens cansarem mai de gaudir-lo, quin seguit de corriols més bons... tres kilòmetres de no parar !!!

Avui, al punt de trobada, i ja amb horari d’ estiu ( a les 7:30 ), en Gabriel, Àngel, Quique, David “Natxo”... si, si, en Natxo ha tornat després d’ una bona temporada, i jo... ens hem ajuntat un grupet com els d’ “antanyu”.

Com ja es habitual, la pregunta del milió: “on anem ?”... L’ Àngel ho te clar i proposa dues opcions: Castell de Burriac ò Ratonero. Anar al Castell de Burriac suposa una sortida molt rodadora, tot per pista, i tornada quasi segura per carretera ò per les Cinc Sènies, en canvi, anar al Ratonero, encara que quedi una mica allunyat, no es tant rodador, dons es fàcil prendre els camins que van paral.lels a la pista que puja al Corredor des de Can Bordoi, i a més, baixar pel Ratonero es aposta segura d’ una bona sortida, pel que sense dubtar-ho ni un instant decidim: “Ratonero !!!”.

L’ anada, pujant per riera Sobirans, Lourdes i el parell de kilòmetres de rampes cap a la Creu de Rupit, on prenem el camí que s’ enfila cap al Corredor, encara que el deixem abans per anar fins l’ encreuament de Ca l’ Arenes per sota dels Misteris, i cap a Sant Andreu del Far pels camins paral.lels a la pista del Corredor, on aquí si, prenem la pista principal fins Can Bordoi.

Estant on estem, i veient que anem força bé de temps, no podem deixar d’ anar a visitar la Torrassa del Moro, on per primer cop ( al  menys en el meu cas ) pugem dalt de la torre per gaudir d’ unes vistes EXTRAORDINARIES !!! ... quina meravella, s’ aprecia tot el Vallès Oriental, part del Vallès Occidental, Montseny, Montnegre, Castell de Burriac, Montserrat, i més... una passada !!!

Molt de tràfic en aquest indret, tant de caminants com de “beteteros”... es clar, amb aquestes vistes, el dia primaveral que fa, casi estiuenc, i el “xiringuito” amb terrasseta que han muntat, no podia ser d’ altra manera.
Fem quatre fotos, avituallem, i ara toca anar a lo que anem: el Ratonero ( els vilatans i gent de la zona l’ anomenen “Dragon Khan” ), per la variant que més ens agrada de les que hem fet... com ens agrada aquest corriol, variadíssim, amb zones on fins i tot es pot anar a una velocitat relativament ràpida, amb la pista fresada per un sot de manera que dona la sensació d’ anar per una de bobsleigh.

Després d’ un no parar de ziga-zagues arribem a Dosrius, des d’ on anem cap a Canyamars per tornar a pujar a la Creu de Rupit pel pou de glaç i el camí del mig, i de la Creu avall cap a Lourdes, passant per la font de l’ aigua roja i el torrent de Milans. De Lourdes cap a Arenys de Munt per la riera Sobirans, on a la part baixa del poble ens acomiadem satisfets de la bona sortida que hem fet.

Finalment hem fet uns 42 kilòmetres i 1070 de desnivell molt bons... i com he comentat al principi, anar al Ratonero ha estat una aposta segura d’ una bona sortida.