dimarts, 14 de gener del 2014

Un mirador al Corredor, un altre balcó al Montseny

Quina gran troballa la d’ aquest diumenge !!! ... quants cops hem comentat les excel.lents vistes que hi ha del Montseny i tot el que l’ envolta des del Rocatell, i quants cops ens hem lamentat de no anar-hi més sovint degut a la distancia... però aquest diumenge hem descobert un indret a tocar amb el Corredor que no te res a envejar-li... una meravella !!!

No hi hem anat de casualitat, hem d’ agrair al Jesús, company betetero que segueix les nostres cròniques i tracks, que casualment el va trobar voltant per la zona del Corredor fa un parell de setmanes. Sabent la nostre predisposició per anar a descobrir indrets nous, m’ ho va fer saber... i es clar, no hem tardat res en anar a investigar-ho !!!

Hi hem anat, almenys en una primera “fase”, una bona colla: en Ramón, Gabriel, David J., Joan Garcia, Pep, Fèlix, Victor, Manel, i jo, i a la Creu de Rupit s’ ens uneix l’ Àngel, que feia una de les seves clàssiques pujades al Corredor ( em sembla que no m’ he deixat a ningú ).

A l’ alçada dels Suros d’ en Burget el grup es divideix, en Pep, Victor, Fèlix i Manel volen anar a fer el recorregut de la passada Bikegorguina i nosaltres seguim, per la via ràpida, cap el Corredor i l’ objectiu del dia, el mirador que hem trobat després de prendre un corriol força divertit passada l’ esplanada, on comença el camí senyalitzat cap el dolmen de ca l’ Arenes.

En un primer moment, corriolant pel bosc força tancat, no tinc clar que aquest mirador sigui el que creia, ... pero PATAM !!!... de cop i volta s’ ens presenten al davant unes roques planes que fan de balcó que ens mostren unes vistes envejables al Montseny, Montnegre, la Plana de Dalt amb el Trull... llàstima que el dia no acompanya i una boira baixa ho envolta quasi tot i ens impedeix gaudir-ne com cal, encara que en dies així el paisatge també es espectacular.

Llàstima que el dia no va acompanyar... encara aixi, impressionant !!!
Fotos de rigor, un queixalada i a improvisar... el track d’ en Jesús s’ acaba aquí i ara toca guiar-nos pel nostre instint. Seguim el corriol avall i comencem a fer un seguit de ziga-zagues per camins força divertits fins arribar a la Plana de Dalt, on decidim anar a fer camins i corriols de la Serra de Clarenç, alguns de nous també força divertits... amb “ensigalada” inclosa quan ens hem internat a la “jungla” abans d’ arribar al dolmen de Pedra Gentil.

El Trull
Ja a zona coneguda, anem cap el dolmen, prenem l’ antic camí que baixa fins la riera de Vallgorguina i anem cap el poble passant per l’ església vella i la depuradora, seguim cap a Can Plana, amunt a Can Plana de Dalt i corriols fins el Parent Rost, on casualment ens trobem amb els companys que han anat a fer el recorregut de la Bikegorguina. L’ última sortida vam baixar a Lourdes per Can Mora... dons aquesta setmana per Can Colomer i riera Sobirans avall cap Arenys de Munt.

No ha estat una sortida amb gran kilometrada, uns 29 km, ni d’ excessiva duresa, tret de la pujada a la Creu de Rupit al principi i la del Parent Rost per Can Plana, però amb un desnivell força acceptable de més de 900 metres i molt divertida, molt variada, amb força corriols i camins  tècnics... i el mirador, fantàstic... serà d’ aquells llocs on anirem força sovint, no només per gaudir de les vistes, si no també pel corriol que s’ ha de prendre i per anar a “investigar” altres camins que anàvem trobant baixant cap a la Plana de Dalt... això fa molt bona pinta !!!