dijous, 23 de gener del 2014

Pluja i fang

En dies així es veu on estan els malalts de Btt !!!
Diumenge de pluja i fang... amb lo atípic que està sent aquest hivern ja no sabíem lo feixuc que era una sortida amb aquestes condicions.

Dissabte plovent fins ben entrada la matinada de diumenge feia perillar la sortida, però al final el temps, al menys a primera hora, s’ ha arreglat i al punt de trobada uns quant malalts de Btt: en Ramón, David J., Gabriel, Pep, Joan Garcia i jo, amb força ganes de pedalar, però conscients de que en qualsevol moment pot caure un xàfec, pel que decidim fer un recorregut sense allunyar-nos gaire d’ Arenys de Munt.

Pujant cap a la Font de l' Aulet
Con que el més probable es que la sortida serà més curta de l’ habitual, l’ endurim d’ entrada pujant al pla de les Bruixes per Ca l’ Arquer i la Font de l’ Aulet, acumulant desnivell ja d’ entrada. A dalt decidim baixar a Vallgorguina pel camí de Can Carcasses, on per cert m’ he fotut una nata d’ allò més còmica al quedar-me la roda del davant clavada en un xaragall fent una bona tombarella, per sort sense cap conseqüència, i fer els camins i corriols tant bons entre Vallgorguina i Olzinelles de la passada pedalada de Sant Celoni, i que tant ens va agradar a mi i al Ramón quan vam anar-hi ara no fa gaire.

Can Carcassés, espai amb bones vistes al Montseny
... Al menys aquesta era l’ intenció, però pujant per la pista d’ Olzinelles, a l’ alçada de Can Xic Nanes comença a caure una pluja fina, de les que no molesten però que et deixen xop en un no res, pel que, després de l’ aturada de rigor per avituallar-nos ( plogui, nevi o faci el temps que faci això si que no pot faltar ) creiem que el millor es saltar-nos part del recorregut previst i prendre el camí de tornada, pel que baixem cap a la riera del Coll Senís pel “camí de la guineu” ( l’ he batejat amb aquest nom per que a mitja baixada se m’ ha creuat una ben bé al davant, bestiola que no havia vist mai ).

Fem les potents rampes cap del Coll Senís, Collsacreu i Lourdes pel camí de la cadena on, sense proposar-nos, el grup s’ escampa, cadascun baixant per un lloc diferent... en Ramón pels antics corriols que preníem abans de que passessin les màquines, en Gabriel i David J. segueixen pel camí principal, i en Pep, Joan Garcia i jo ens “ensigalem” a mitja baixada per investigar un altre camí, força brut, que ens deixa a la part baixa.... acabem reagrupant-nos a l’ entrada d’ Arenys de Munt.

Darrera del fang hi ha en Ramón
Bé, no ha estat una gran sortida, però en dies així lo important es poder sortir i matar el cuc. Encara que només hem fet uns 24 km, han estat prou durs, amb uns 800 de desnivell i pendent mitja de més del 8% per terreny força “pastós”.

Ara a esperar a diumenge que ve, on en Gabriel i jo, juntament amb el Pep, anem a posar-nos a proba a la Montaltbike... jo ja tremolo... 42 km... quasi 1600 de desnivell... glups !!!