dijous, 13 de juny del 2013

Font del Grèvol i dolmen de Ca l’ Arenes

Ca l' Arenes... a la recerca del dolmen perdut.
Bona sortida aquest diumenge, amb bon recorregut, un dia fantàstic i bona companyia.

Com ja va sent habitual aquestes darreres setmanes, i després d’ haver patejat el Montnegre i el Corredor de banda a banda, s’ ha decidit l’ objectiu al mateix punt de trobada. Això no vol dir que ho haguem vist tot, sempre hi ha camins, corriols, fonts, dolmens o menhirs per descobrir, però amb lo que ja coneixem i lo que anem improvisant sobre la marxa sempre ens trobem amb alguna sorpresa.

Aquesta setmana al punt de trobada en Gabriel, Ramón, Joan i jo hem decidit anar a fer un tomb fins el dolmen de Ca l’ Arenes per un recorregut rodador, però molt variat, combinant pista, camins i corriols, encara que, degut a la tromba d’ aigua que va caure dissabte amb una bona acumulació d’ aigua en molt poc temps, ens hem trobat que camins que sempre han estat fàcils ara estan força axaragallats, amb molta pedra solta, inclús trams on l’ aigua s’ ha endut la sorra i hem trobat força roques... bé, ha fet la sortida més distreta.

Impressionat vista des del mirador del Grèvol
El recorregut ? riera Sobirans amunt fins Lourdes i escalada a la Creu de Rupit, pista amunt direcció Corredor però, aprofitant que fa un dia fantàstic, ens desviem per anar a veure les vistes des del mirador que hi ha sota del Corredor, ja que el parell de cops que hi havíem anat estava núvol i no el vam poder gaudir com cal. He estat buscant per internet referències d’ aquest mirador i no n’ he trobat cap, ni se si te nom... jo, per la proximitat amb la font del Grèvol, l’ anomenaré a les nostres cròniques con el mirador del Grèvol.

Mirador del Grèvol
Parlant de la font, l’ últim cop que vam passar pel costat començava a ploure i no ens hi vam aturar, però aquest cop si ho hem fet i, encara que està força amagada i s’ ha de fer un curt tram d’ uns cinquanta metres a peu, val la pena baixar a veure-la, està força ben cuidada.

Font del Grèvol
Accés a la font
Anem cap el Corredor per les escales, però no ens aturem i anem directament cap el camí que baixa al dolmen de Ca l’ Arenes, camí força distret on, tal com he comentat al principi, les pluges del dia anterior l’ han fet força tècnic... molt divertit !!!

Al dolmen de Ca l’ Arenes fem l’ aturada per avituallar-nos i recrear-nos amb aquest sepulcre megalític. A les fotos següents hi ha l’ explicació de tot el que s’ ha de saber  d’ aquesta troballa.

Dolmen de Ca l' Arenes

Anem cap a Can Miloca on, veient que anem força bé de temps, decidim desviar-nos i anar a fer una visita a la monumental alzina de Can Ferrerons... quin tros d’ alzina, sembla mentida que un arbre tant gran, amb el tronc i branques tant obertes, no s’ hagi tingut que apuntalar... impressionant !!!

Alzina de Can Ferrerons... imponent !!!
Tornada per Can Bosc i el GR-92 fins Ca l’ Arenes, on prenem el camí que passa per sota del campament del Solell del Corredor i els Misteris per enllaçar amb la pista que baixa a la Creu de Rupit, però ens desviem passada la cruïlla dels Suros d’ en Burget per fer el corriol que baixa fins Can Jaume Alzina i la pista de Lourdes.

Es ell !!! ... l' inigualable, l' únic, l' autèntic Senyor de Buac.. es BUACMAN !!!
Passem per la font de l’ Aigua Roja i el Torrent de Milans abans d’ arribar a Lourdes, des d’ on baixem a Arenys de Munt per la riera Sobirans.

En total hem fet uns 33-34 km amb 900 metres de desnivell, en general per un recorregut rodador, combinat amb algun corriol, però que les pluges l’ han convertit en una ruta força tècnica en diversos trams, sobre tot baixant cap el dolmen de Ca l’ Arenes des del Corredor, les escales, i a qualsevol lloc amb pendent on la força de l’ aigua s’ ha endut el sauló deixant la roca a la vista. I el temps, fantàstic, amb força sol i caloreta, ara ja es pot dir que tenim l’ estiu aquí !!!

Track al Wikiloc i Cicloide:

Sortida del 9 de juny del 2013

1. Hola colegues,

De tant en tant segueixo el vostre blog. Veig que busqueu el "famos" Mirador del Corredor i jo l'he trovat aquest cap de setmana. Mireu en el Google Eart en Lt 41º 37'13.79''N i Ln 2º 28,21.91E i el trobareu. Podeu anar seguint un caminet paral·lel del GR92 sortint del mateix Santuari.

També he intentat trobar la font del Grèvol però no he tingut sort. Si algú de vosaltres em vol ajudar... us estaré molt agraït.