divendres, 3 de maig del 2013

Pantà del Crous: Montnegre en estat pur !!!

Que bona la sortida d’ aquest dimecres festiu !!! ... tot ha estat perfecte... el temps, recorregut, sense contratemps, el retorn d’ en Xena... si, si, en Xena... torna el senglar !!!

Portem unes setmanes, i sobre tot aquests últims dies, amb força pluges i, con que fa temps que no hi anem, decidim anar cap el Montnegre, al pantà del Crous que ben segur que el trobarem força ple.

Con que no volem tornar amb presses, fem el tram Arenys de Munt-Sant Iscle per carretera i a partir d’ aquí fer el recorregut tot per pista... avui toca rodar !!!

Fa un parell de setmanes ens vam assebentar de que han estat netejant i replantant un bon espai d’ antic conreu per Can Maresme, pujant per Dones d’ Aigua, pel que pugem cap el Coll Senís per aquesta pista... i si, que canviat està tot, res que veure amb el que hi havia, sembla un altre indret.

Pujant cap el Coll Senís, per Dones d' Aigua
Fer el recorregut per pista no vol dir que no hi hagi dificultat, ja que fer el tram final abans del Coll Senís, els rampons a partir de Cal Paraire quan hem enllaçat amb el GR-83, i els no menys potents més endavant pel GR-92, no es “moc de pav”.

Impressionant el recorregut quan hem passat a la part de l’ obaga del Turó d’ en Vives amb un espectacle fantàstic de paisatge imponent en un dia radiant, i aigua, força aigua pels torrents que baixen cap a la riera de Montnegre.

Avui en Xena, Gabriel, Ramón i jo
Arribem a Sant Martí del Montnegre on fem una aturada obligada per gaudir de les impressionants vistes  a les valls interiors.

Sant Martí del Montnegre
Seguim el GR-92 fins l’ Alzina Grossa, on hi ha el desviament cap el pantà del Crous. Quin tram mes bo fins el pantà... descens força divertit, un bosc meravellós, acompanyats en tot moment pel soroll constant de l’ aigua baixant cap el pantà... idíl.lic !!!

Arribem a l’ objectiu, el pantà del Crous, i es clar, ple a vessar, fins i tot ens adonem que hi ha un petit salt d’ aigua que baixa amb força que en cap dels altres cops que hi hem estat havíem vist.

Pantà del Crous
Fotos de rigor, una queixalada, i a pensar amb la tornada, que fem baixant a la riera de Fuirosos per pujar a Sant Martí del Montnegre pel camí clàssic del Sot de la Canal, creuant-nos un parell de cops amb el GR-83. Bona pujada, gens complicada, però constant en els més de 4 km fins arribar a Sant Martí.

Tornem per on hem vingut, pel GR-92 passant per la Creu d’ en Ginestar fins el Coll de Can Poliva, GR-83, Cal Paraire, Coll Senís, Pla de les Bruixes i Collsacreu on, com es habitual, prenem el camí de la cadena per baixar a Lourdes pels corriols de Can Colomer. Des de Lourdes riera Sobirans avall fins Arenys de Munt.

Aquest cop, a diferència del passat diumenge, una bona kilometrada, uns 40 km i més de 1100 metres de desnivell, amb recorregut 100% rodador... si es que amb dies així de radiants lo que ens demana el cos, rodar fent-la petar i gaudir del paisatge. Bon retorn d’ en Xena, que a la que ha agafat el ritme ens ha demostrat que torna a ser el senglar “d’ antanyu”