dilluns, 22 d’abril del 2013

Sant Martí i Sant Miquel de Mata

Sant Martí de Mata
Un altre bona sortida aquest diumenge !!!

Hi ha hagut de tot, rampes, pista, corriols, trialeres... i força ganes de passar-ho bé.

Amb el canvi d’ horari i l’ arribada de la primavera hem avançat l’ hora de sortida a les 7:30, fet que ens permet poder allargar una mica les sortides i no tindre que estar tant pendents del rellotge... ja era hora !!!

Avui al punt de trobada en Ramón, Gabriel, David, Joan Garcia i jo, sense cap recorregut en ment, pel que d’ entrada decidim anar riera Sobirans amunt, cap a Lourdes i anar a fer un tomb pel GR-83 cap a Mataró, ja que en Joan Garcia ha de marxar aviat i no volem allunyar-nos gaire. Pugem pel Torrent de Milans per anar al Corral d’ en Forn i fer la primera escalada del dia a la Pedra de la Ferradura, des d’ on agafem el corriol tant divertit que envolta el Montalt i baixa paral.lel al GR-83, que prenem més endavant.

Primer pas per la Pedra de la Ferradura
A partir d’ aquí seguim el GR quasi fins el final, desviant-nos només per fer els corriols al voltant de l’ ermita de Llorita.

Quin canvi el GR-83 abans i després del desviament de Can Bruguera !!! ... passem de fer pista ample i neta sense cap mena de complicació, tret de tindre que anar en compte amb el tràfic tant de cotxes, bicis i gent passejant, a una combinació de camins, corriols, trialeres i esglaons força tècnics que fins i tot en algun tram hem de posar el peu a terra.

Sant Martí de Mata
Passem per l’ ermita de Sant Martí de Mata, on fem l’ aturada de rigor per avituallar-nos i fer quatre fotos.
A pocs metres hi ha l’ altre ermita, la de Sant Miquel de Mata, on comença un seguit de trialeres i corriols força complicats, travessem l’ autopista ( pel pont, es clar ) i més trialeres fins el camí de les Cinc Sènies, que prenem direcció Llavaneres.

A la riera de Llavaneres ens deixa en Joan Garcia “Xistorrator”... te un compromís i pren la via directe de tornada a Arenys de Mar, mentre nosaltres anem cap el centre de la vila i la riera d’ en Cabot d’ Amunt per tornar al GR-83 per Santa Mònica.

Sant Miquel de Mata
Sorprenent el tràfic de bicis que ens trobem a partir de Santa Mònica i el GR-83, tant dels que van direcció Mataró com els que cap a la Creu de Rupit, com nosaltres... aviat hauran de posar una rotonda i algun semàfor !!!

A punt d’ arribar a la Creu de Rupit veiem que encara podem allargar una mica la sortida, pel que decidim tornar a pujar a la Pedra de la Ferradura, aquest cop des d’ el GR-83, i baixar a Arenys de Munt fent els corriols tant bons que baixen a Torrentbò... i perillosos, el sauló està força sec i les patinades es succeeixen una darrera l’ altre. De Torrentbò al Coll del Pollastre, corriol de la Teixonera fins la zona industrial del Torrent d’ en Puig i cap a casa.

Bona kilometrada, uns 38 km, amb desnivell acumulat de 1100 metres força distrets, on hi ha hagut de tot, fortes rampes al principi per pujar al Corral i Ferradura i al final, quan hi hem tornat per la banda del GR-83, trams rodadors pel mateix GR en els dos sentits, les Cinc Sènies i Santa Mònica, corriols i trialeres a partir de Sant Martí de Mata, baixant a Torrentbò i pel Pollastre... una gran sortida !!!