diumenge, 20 de gener del 2013

Montllorer i Olzinelles

Castell de Montsoriu, des del Montllorer
Tenia molt clar que avui, després de la corriolada trencacames de diumenge passat, tocava una de més rodadora, i per rodar, que millor que anar a un dels llocs que més ens agraden : Olzinelles.

Avui al punt de trobada en Gabriel, Joan Garcia, Quique i jo... si, si, en Quique ha tornat, i amb ganes... ha estat la novetat de la jornada. En David, baixa d’ última hora, s’ ha unit a nosaltres per fer la part final del recorregut.

Encara que no fa gaire que vam anar a Olzinelles, tenia moltes ganes d’ anar al Coll Buti pel Montllorer, els camins que l’ envolten per la vessant nord son molt bons i amb unes vistes fantàstiques al Vallès Oriental, el Montseny, Castell de Montsoriu...

El Montseny, des del Montllorer
Hi hem anat per Lourdes, Can Colomer, Collsacreu i GR-83 fins Cal Paraire, on hem pres el camí puja-baixa de Can Pau Plana per enllaçar amb el GR-92 i el camí que baixa al Coll Blanc.

D’ aquí cap el Coll Butí, gaudint dels camins que envolten el Montllorer i les seves vistes. En un primer moment havíem pensat en baixar fins Cal Draper, però ens hagués retardat, pel que hem pres el camí que baixa cap a Ca l’ Alzinar Vell desviant-nos per fer el corriol dels arbres caiguts... no tot ha de ser pistes ni camins.

Ja a Olzinelles prenem el camí paral.lel a la riera fins el pont de Can Valls, pugem amunt cap a Can Puigdemir, on hem quedat amb el David que a última hora ha pujat per fer amb nosaltres la part final de la ruta, seguim cap a la hípica de Can Virgili i baixem a Vallgorguina.

Pugem al Parent Rost per Can Plana... els kilòmetres comencen a pesar, l’ escalada es exigent i es fa llarga, però pugem sense problemes fins dalt, creuem el GR-83 i baixem cap a Lourdes pel cami força tècnic i exigent que ens porta fins Can Mora,  que tenim que rodejar per no tindre que passar pel ben mig de la finca. Si hi aneu, penseu que es un lloc privat que suposo que no els hi ha de fer gràcia que hi passem amb les bicis; nosaltres hem baixat un talús a peu per esquivar-la, però encara així hem tingut que travessar-la.

Els Tres Turons, baixant cap a Can Mora
Des de Lourdes hem baixat a Arenys de Munt per la riera Sobirans, i cap a casa.

Hem acabant fent uns 36 km.... ja tocava fer-ne una de mínimament llargueta i, encara que gran part del recorregut ha estat rodador, els camins son força tècnics i exigents, com els del Montllorer avui amb força fanguer en algunes zones que feien que inclús anar en pla ens ha fet fer un esforç afegit. Vistes fantàstiques, Olzinelles com sempre, una meravella, el corriol dels arbres caiguts, bones escalades per Can Colomer i Can Plana, entre altres... si, de les bones, de les que més m’ agraden !!!

Enllaç al track publicat al Wikiloc i Cicloide.