dilluns, 11 de juny del 2012

Corriolada pels Rocs de Sant Magí i Pedra de la Ferradura

Assentament neolític dels Rocs de Sant Magí

Aquest diumenge ha tocat corriolada, de les bones, molt i molt distreta.

Hem repetit sortida, pràcticament idèntic recorregut al que vaig fer en solitari el passat 17 de març, però aquest cop amb la companyia d’ en David, Xena i Ramón... la Vella Guardia, després de força temps per fi hem tornat a coincidir !!!

Quasi sense marge per escalfar, hem pujat pels boscos de Can Jalpí fins Can Vives, per prendre el camí que baixa fins el Turó del Remei, es clar, desviant-nos per un parell de corriols per no anar per la pista principal. Baixem a la riera de Torrentbò per pujar al Castell de l’ Oliver, on agafem un corriol que ens du, puja que puja, quasi sense descans, a la Plana de l’ Oliva.

Aturada a la plaça dels Tions
Prenem la pista que puja al Turó d’ en Bosc passant pel Pins d’ en Pera i la Plaça dels Tions, on en Ramón ens deixa... ha de tornar aviat a casa i no pot continuar amb nosaltres. Pren un camí que l’ ha de dur a Torrentbò i a Arenys de Munt i nosaltres continuem uns metres, abans de deixar la pista per tornar-nos a endinsar pels corriols de la zona cap el Turó d’ en Mora, on fem una curta aturada.

Turó d' en Mora
Som a la part mes alta de l’ urbanització Supermaresme on hi ha els Rocs de Sant Magí i el principi d’ un descens boníssim per una sèrie de corriols força tècnics, amb força desnivell en alguns punts, roca, rels, alguna “platja” ... el terreny està força sec, i les derrapades es succeeixen una darrera l’ altre ...hi ha més d’ un ensurt, però es força divertit.

Rocs de Sant Magí
Arribem a la riera d’ en Cabot d’ Amunt, a Llavaneres, i anem a fer un clàssic, pujar al GR-92 per Santa Mònica. Encara que pujar als Rocs ha estat dur, ens trobem bé i pugem al Coll Pallarès a un bon ritme, tant bo com el que ens porta a la pedra de la Ferradura pel corriol paral.lel al GR... quina alternativa mes bona a la monotonia del GR-92 !!! ... corriol tècnic, no excessivament dur, pel ben mig de la jungla.

Ja a la Ferradura camí cap el Corral d’ en Forn pel corriol que agafem habitualment rodejant el Turó de la Vilanegra, Turó de Ca l’ Amar i descens, aquest cop a “tumba oberta” pel Camí Amagat fins Lourdes.

Encara es aviat per tornar a casa, pel que decidim pujar al Parent Rost per fer els corriols de Can Colomer, i així rematar la matinal “corriolera”, però quan encara no portem ni mitja ascensió, veient la neteja de boscos que estan fent ( entenc que necessària, encara que no m’ agradi ), i que el mes probable es que ens trobem els corriols impracticables ( hi ha restes de branques, troncs, terra remogut molt tou i perillós per tot arreu ), desistim de pujar-hi i baixem per la Riera Sobirans a Arenys de Munt, on no desaprofitem l’ ocasió per anar a fer una bona cerveseta ben fresca.

Això si que es un "assentament"... la resta, punyetes !!!
Avui no hem fet una gran kilometrada, uns 29 km, però ha estat una bona sortida. Ja se sap que quan es fa una corriolada normalment es fan menys kilòmetres, però més exigents, trencacames, en aquest cas sobre tot el tram del Castell de l’ Oliver fins els Rocs de Sant Magí on pràcticament no hi ha descans. En David i en Xena era el primer cop que feien aquest recorregut i els ha sorprès gratament tant com em va sorprendre a mi el primer cop que el vaig fer.

Per aquesta zona habitualment es fan les pedalades de Llavaneres i la Montaltbike, hi ha força variants per fer... ho estudiarem i hi tornarem !!!

Enllaç del track publicat al Wikiloc i Cicloide:

Sortida del 10 de juny del 2012

1. Nois feu més goig asseguts a la terrassa amb les "birres" que sobre les vostres bicicletes.
    Bons corriols els que us van portar cap a la pedra de la ferradura, el corral i el camí amagat, jo per la meva part veient que tenia una mica de temps al meu favor, un cop a la carretera passat torrentbó vaig prendre un camí de sorra cap a la dreta en pujada que em va portar fins a la part alta de la urbanització Tres Turons. Interessant sector que hem de conèixer més a fons.
    Xena, estas vàries setmanes sense sortir i com si res, aguantant fins al final, sort tenen els teus companys, si no fos per tú que li poses una mica de pèl, la foto de les "birres" semblaria una foto de l'IMSERSO.

1. Perdo, el camí de sorra es a l'esquerra.

2. Ramón, queda pendent aquest tram que comentes. No hi hem passat mai, però ho he estat mirant als mapes i te molt bona pinta.
      ...Et vam guardar una cadira a la terrasseta, però bé, ja repetirem...

2. muy buena la ruta ,disfruto siempre leyendo y visualizando el terreno a traves de vuestra pagina.un saludo..!!!

1. Igualment, companys !!! es un plaer compartir experiències amb vosaltres.
      Ja se que quedem una mica allunyats, però ben segur que un dia ò altre coicidirem per aquests camins.

Salut !!!

3. Boones Ginetas, benvinguts a BTTAmunt!!!!

Jo també us segueixo,uns cracks de la bicicleta la muntanya......i la bona taula!!

Ramón a l'esquerra o a la dreta..tu també et fas gran, cada cop t'enrotlles més...competint amb en Xavi amb els detallss!ASSASSINSS!!

1. QUE NO NOS EMBAUQUEN !!! LOS HAY QUE DICEN QUE NO HABLAN Y LUEGO LO HACEN POR LOS DESCOSIDOS !!!