dimecres, 18 d’abril del 2012

Font de la Figuerassa – Santa Eulàlia de Tapioles - Vallgorguina

Riera de Vallgorguina... una meravella !!!
Un altre bona volta... no podia ser d’ un altre manera !!!

Es clar que ja tenim bastant “patejat” el Montnegre i el Corredor però, hi ha tants camins, tantes pistes, tants corriols, que sempre hi ha una bona combinació per fer, sense repetir recorreguts, agafant una tram d’ un, un tram d’ un altre... dona la sensació de que passem per llocs nous.

Això es el que ha passat aquest diumenge, condicionats en part pel temps incert i per una baixada de temperatures a primera hora que ens ha fet improvisar una part del recorregut.

El Montseny, des de la Casanova d' en Pibernat
Avui érem en David, Miguel, Quim Viader i jo i hem fet un tomb per la zona de Santa Eulàlia de Tapioles i riera de Vallgorguina, aquest cop pujant al Parent Rost i la Casanova d’ en Pibernat per Can Colomer.  D’ aquí volíem baixar a Vallgorguina pel sot de Can Saleres i pujar a Can Pradell de la Serra per Can Clarenç, però aquest primer tram ha estat fred, no ens esperàvem aquestes temperatures, pel que hem decidit baixar per la Font de la Figuerassa fins Can Vilar, buscant el sol, i d’ allà pujar a Can Pradell.

Can Vilar
De Can Pradell de la Serra amunt pel GR-92 direcció Corredor, seguint el mateix recorregut que vaig fer el passat 3 de març fins Santa Eulàlia de Tapioles passant per Sant Genís ( encara ho estic buscant ) per una sèrie de pistes i corriols força divertits i per on més ens agrada anar... pel ben mig de la jungla !!!

Aturada a Santa Eulàlia de Tapioles per menjar alguna que altre “barreta energètica” farcida de xoriço ò pernil i fer quatre fotos.

Santa Eulàlia de Tapioles
Anem a buscar la riera de Vallgorguina, a tocar quasi amb l’ autopista A-7 i seguim la pista senyalitzada fins Vallgorguina... fantàstic aquest tram... ens va agradar molt quan hi vam passar a la sortida del 26 de febrer i ara, que la primavera comença a estar present per tot arreu, encara mes... tram rodador, per gaudir del paisatge.

Riera de Vallgorguina
Arribem a Vallgorguina i decidim pujar un altre cop al Parent Rost, ara de tornada,  per les dures rampes de Can Plana i, ja un clàssic aquestes darreres setmanes, baixem a la riera Sobirans pels corriols de Can Colomer. D’ aquí a Arenys de Munt i cap a casa.

Hem acabat fent uns 37 km des d’ Arenys de Munt, amb trams de tot tipus, camins rodadors, rampes exigents, corriols, descensos per zones força humides i tècniques, jungla....

Mapa de la ruta

Enllaç al track publicat al Wikilog i al Cicloide:

Sortida del 15 d’ abril del 2012

1. Molt be Xavi, aquesta presentacio del track es perfecta, les millores al bloc i les rutes Dominicals magnifiques. Dilluns diada del Remei a la tarda vaig sortir fins al Corredor, on hi havia en Navarra i en Jep despres de fer-la peta una estona torno sol.
    La roda i el terra s'ajunten amb una seguretat com feia dies que no sentia, li fotu canya i en un moment soc a casa més content que un ginjol. Diumenge vinent tindre un parell d'hores matinals lliures, segur que ens veiem.

2. Si Ramón, poc a poc vaig descobrint èines que fan que el blog sigui més atractiu. Encara vull fer un parell de canvis més.

A veure si es veritat i diumenge podem sortir plegats. Estic romiant lo que vam comentar la setmana passada d' anar als pantans, però amb l' aigua que ha caigut i està caient un altre opció es tornar al salt d' aigua... segur que baixa ple. Cap a l' altre banda ja fa temps que em volta pel cap anar fins la Torre del Moro, a prop de Can Bordoi.

3. aquesta esglesia li tinc moltes ganes.me apunto el track compis..!!!

1. Aneu-hi, us agradarà el lloc i, sobre tot, la ruta i el paisatge. El tram de Can Pradell de la Serra ( GR-92 )fins abans d' arribar a Santa Eulàlia, preciós i salvatge... tot el tram de la riera de Vallgorguina, fantàstic... a vosaltres que us agrada la fotografia, aqui en fareu un grapat.

Salutacions companys de fang !!!